Dag 4 in Roemenië - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu Dag 4 in Roemenië - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu

Dag 4 in Roemenië

Door: Eline Geuze & Elize Verheij

15 Mei 2017 | Roemenië, Tîrgu Mureş

Waarschijnlijk wordt het een lange blog. We hebben veel indrukken op gedaan. Vanochtend werden we ruw wakker gemaakt doordat een aantal grapjassen die om kwart voor 7 al aan de tenten te stonden schudden en met pannen en lepels ons wakker maakte. Dit werd niet door iedereen gewaardeerd ;)
Hierna zijn we naar de stichting coming home gereden waar we op werden gewacht door Jenö, deze man was als een vader voor mensen in de sloppenwijk. Hij nam ons mee in het 'dorpje'. Dit heeft erg veel indruk op ons gemaakt. We mochten bij een familie in 'huis' kijken. Daar sliepen ze met 7 pers. op ong. een tweepersoonsbed
De kinderen daar hebben we blijgemaakt met kadootjes en de evangelisatieboekjes hebben we uitgedeeld
Toen we weg van de sloppenwijken liepen waren we allemaal wel even stil en onder de indruk.
Met de auto zijn we naar een prachtig uitzicht gereden.
Daar aten we ons eigen lunchpakket op. Daarna zijn we verder gereden richting een zaaltje, waar er ongeveer 15 roma-kinderen tussen de 4-6 jaar. We zijn begonnen met hoofd, schouders, knie en teen. Daarna hebben we nog veel meer spelletjes gedaan; een bal over rollen, zakdoekje leggen, estafette, tikkertje, en bowlen. Tot slot hebben de kinderen met ballen en ballonnen gespeeld. We hebben de kinderen een ballon mee gegeven en met een blij gezicht zijn de kinderen naar huis gegaan. Op de camping is er van alles gedaan; lekker zonnen, zwemmen of spelletjes doen. voor het avondeten is er macaroni gekookt. We gaan nog genieten van een kampvuur.

• 15 Mei 2017 - 19:39

Maaike De Leeuw:

Viel de stroom uit.. ? :) Zo lang is de blog namelijk niet hoor..!

• 17 Mei 2017 - 17:47

Plonie Van Keulen:

Waar blijft het verslag van dag 5? Ben wel een beetje nieuwsgierig. Verder morgen allemaal een goede terugreis