Dag 3 in Roemenië - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu Dag 3 in Roemenië - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu

Dag 3 in Roemenië

Door: Esther Midavaine

14 Mei 2017 | Roemenië, Tîrgu Mureş

Zondag zijn wij begonnen met heerlijk ontbijtje. Nadat (bijna) iedereen hun moeder een fijne moederdag had gewenst zijn wij vertrokken naar de kerk in Tirgu Mures. In de kerk kregen we allemaal een oortje in zodat wij de dienst konden beluisteren in het Nederlands. Na de dienst hebben een aantal dingen besproken over de dienst en de kerk.

Na een heerlijke lunch met een gekookt eitje had iedereen wat tijd voor zichzelf. Een aantal van ons zijn in die tijd 5 km naar een ruïne gelopen. Na vele foto's zijn we weer 5 km in de hitte terug gelopen naar de camping.
Aangekomen op de camping zijn we begonnen met de bijbelstudie over de barmhartige Samaritaan. We zijn in groepjes van vier de vragen met elkaar besproken. Na de mooie bijbelstudie mocht de corvee ploeg beginnen met koken. En het koken ging niet bepaal soepel! Het begon namelijk keihard te regen en het paste maar met moeite in twee pannen. Ondanks dat we veel werk & liefde in het eten hadden gestopt was het toch niet helemaal een succes. De soep was namelijk zo zout dat het echt niet te drinken was. De nasi daar in tegen was ook vrij zout maar toch heel goed te eten.
Toen iedereen klaar was met eten bleef er dus een grote afwas over voor de corvee groep. We hebben met wat improvisatie van materialen het toch voor elkaar gekregen om de gehele afwas weg te werken!
Om 8 uur 's avonds verzamelde iedereen zich naar het afdak. Daar werd door mvr. Walhout een verhaal verteld. Na het verhaal zijn we met z'n allen bij het kampvuur gaan zitten. Daar hebben we een poging gedaan om op satéprikkers marshmallows en worstjes te braden, dit leverde veel verschroeide wenkbrauwen en brandplekken op. Maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk. We hebben de avond afgesloten met zingen.

• 15 Mei 2017 - 21:05

Mw. Verwijs:

Gelukkig hebben jullie een bekwaam EHBO'er bij je om wat aan die verschroeide wenkbrauwen en brandplekken te doen ;)