de Terugreis - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu de Terugreis - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu

de Terugreis

Door: kokkie

19 Mei 2017 | Roemenië, Tîrgu Mureş

In de verte, door het raam van de vertrekhal zie ik de heuvels van Cluj Napoca. Met een dampend kopje cappuccino, bedenk ik me dat het nog maar een uurtje zal duren voordat ik me boven de wolken richting Nederland zal gaan. Mijmerend denk ik terug aan deze ochtend: taken verdeeld, studenten in de weer met bezems, pannen vol vuil sopwater en een laatste aai voor de hond. Na een uurtje rijden aangekomen op het vliegveld. We werden zorgvuldig gecontroleerd: de backpack rugzak moet via een speciale transportband, beveiligingsmedewerkers fouileerden, links en rechts werd er Roemeens gebrabbeld. Na wat kleine incidenten ("mevrouw, waar is mijn jas?", "moet ik geen label aan mijn handbagage?" en:"hoe lang nog mevrouw?") heb ik eindelijk even rust om alle indrukken een plaatsje te geven. Wat een week! Een andere cultuur, lachende kindergezichten, gelovige mensen, veel sterren aan de avondhemel, mooie gesprekken in een armoedige omgeving, zingende studenten achterin een busje...Zeker, week was een bijzondere ervaring!