Dag 1 in Roemenië - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu Dag 1 in Roemenië - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Roemenië

Door: Sanne de Muijnk

12 Mei 2017 | Roemenië, Cluj-Napoca

Zie onze eerste gemaakte vlog via:
Ps. Excuses voor de taalfoutjes van gisteren. We waren zo moe dat die erin zijn geslopen. Daarnaast is het hier een uur later lokale tijd dan in Nederland. Dus 11 uur moest voor Nederlandse tijd 9 uur zijn.

Vanochtend waren enkelen van ons al vroeg wakker. Het was 's ochtends wel een beetje koud en de eerste nacht in een tentje was voor iedereen even wennen. Sommigen hadden nogal last van een luidruchtig berengeluid :). Om acht uur werd het ontbijt gebracht waar we heerlijk van hebben kunnen genieten. Daarna kwam Evi (de bazin van stichting Timulazu) ons uitleg geven over de bedoeling van de activiteiten en wat haar stichting inhoud. Toen hadden we een sportieve activiteit onder leiding van mevr. de Kok. Het was een steile bergbeklimming met veel gegil en en gelach. Er lopen hier kuddes schapen met herders, een paardenkar, oude krotjes. Ondertussen was er een groepje om boodschappen. Na het eten zijn we naar de Roma-kinderen gegaan. Dat was op een voetbalveldje een paar 100 meter van de camping vandaan. Sommige hadden ons opgewacht. We zijn begonnen in een grote kring waarna we daarna de groep in drieën hebben gesplitst. Veel mensen leerden de groep een liedje aan en gingen daarna een activiteit doen. Toen het ging regenen zijn we naar het afdakje gelopen bij de camping. de kinderen hadden ons een spelletje aangeleerd wat hun vaak deden. Dat was heel erg leuk. Ook al versta je elkaar niet. Met handen en voeten kom je heel ver. Hierna was het vrije tijd. En om half zes werd er door een bepaald restaurantje voor iedereen een maaltijd gebracht. Hongaarse soep met rijstbonken erin. Gebakken aardappels met een stuk vlees. (zonder mayo!) en een bakje augurken en als toetje een deegbonkje met suiker. Was erg lekker. Daarna was er vrije tijd en hebben we de avond besloten met een kampvuur, samen zingen en mooie gesprekken.