aankomst en eerste indrukken van roemnie - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu aankomst en eerste indrukken van roemnie - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van hoornbeeckgoesinroemenie - WaarBenJij.nu

aankomst en eerste indrukken van roemnie

Door: Elian en Pieter

11 Mei 2017 | Roemenië, Cluj-Napoca

vanmorgen waren we al om 9 uur aanwezig op school waar we de dag begonnen met lezen en gebed. Daarna was het wachten op de bus. De bus kwam om half 11, we hadden een voorspoedige reis naar Eindhoven waar we weer lang moesten wachten op de vlucht. We vlogen om 10 over half 4 naar Roemenië. Voor velen was het de eerste keer vliegen dus dat gaf een hoop gegil en gelach. In Roemenië stapten we in kleine busjes en na 2 uur rijden (lees: crossen) over de onbekende wegen kwamen we om half 10 lokale tijd aan op de camping (half 11 nederlandse tijd) De tenten stonden al klaar en na veel gejoel, gelach en gegil hadden we uiteindelijk allemaal een tent. Na de avondsluiting gingen we snel tandenpoetsen en slapen. Een dagje reizen is zeer vermoeiend. Het landschap in Roemenië is werkelijk schittered!! Er zijn behoorlijke heuvels en mooie groene bossen. De stadjes en mensen zijn zo anders als in Nederland! Morgen hopen activiteiten te gaan doen met kinderen hier waar we allemaal veel zin in hebben. De taal is lastig dus dat wordt heel veel handen en voeten. Morgen zullen we hier een stukje over schrijven het is al erg laat en zijn redelijk versleten dus gaan snel slapen.
tot lezens en weltrusten.

• 12 Mei 2017 - 14:17

Fam Boot:

We wensen jullie veel succes en gaan jullie zeker volgen . Goede reis

• 12 Mei 2017 - 20:10

Wim Woestijne :

Ja interessant Roemenie toestanden van 50j terug en niet zo druk als Nederland. Wie van jullie zag eerste kar met paard en waar? Lol. Ik zag met daling bij Tirgu-Mures onder wolkendek de eerste toen werd Roemenie interessant. Dat was nu precies 3 j geleden, wij logeerden in Pasarenie +/-15km onder T-M voor een werkvacantie jullie gids weet daar meer van en men Meulmr ook wel. Morgen Sigisoara heel mooi mag je niet missen en veel succes verder Gr Wim